Комунальне некомерційне підприємство "Чечельницька районна лікарня"
Чечельницької селищної ради Гайсинського району Вінницької області
Міністерство охорони
здоров'я України
 

Правила виклику ШМД

Дата: 06.09.2019 10:39
Кількість переглядів: 401

Правила виклику бригади швидкої медичної допомоги

Posted on by chechelnic


1. Загальні умови виклику швидкої медичної допомоги.

 

Виклик Бригади здійснюється з телефону телефонної мережі загального користування шляхом набору номера 103 або при безпосередньому зверненні на Станцію.

  • При з’єднанні абонента з диспетчером автоматично визначається номер телефону абонента.
  • Диспетчер має право першим припинити розмову, якщо звернення абонента не стосується надання екстреної медичної допомоги, попередивши про це абонента.
  • Не рекомендується доручати дітям викликати швидку медичну допомогу.
  • Виклик вважається прийнятим у разі отримання диспетчером повних відповідей від абонента на поставлені запитання.
  • Диспетчер повинен закінчити розмову, повторивши абоненту адресу виклику, словами: “Виклик прийнято, чекайте швидку” і назвати свій особистий номер.

Першочергово здійснюються виклики в громадські місця, на вулицю, підприємства, установи, учбові заклади. Виклики в приватні помешкання виконуються в міру їх надходження.

 


1.1. Для осіб з вадами слуху та мови.

Для осіб з вадами слуху та мови Станція здійснює прийом викликів за допомогою:

  • SMS-повідомлень для абонентів оператора мобільного зв’язку “Київстар” на номер 10-003, для абонентів інших операторів мобільного зв’язку на номер 096-5613977;
  • електронної пошти на адресу 103@health.kiev.ua.;
  • факсимільних повідомлень на номер 234-5356.

Якщо особа з вадами слуху та мови протягом трьох хвилин з моменту відправлення повідомлення не отримала підтвердження про прийняття виклику, то їй необхідно звернутися до іншої особи, яка зможе викликати Бригаду за телефоном 103.

При зверненні іноземних громадян, які не володіють українською (російською) мовою, абонента з’єднують з диспетчером, який володіє англійською мовою.


2. Прийом звернень станцією швидкої допомоги.

Станція приймає виклики для надання екстреної медичної допомоги у випадках:

Станція реєструє звернення, направляє та контролює їх виконання відповідними лікувально-профілактичними закладами у таких випадках:

  • втрати свідомості;
  • судом;
  • раптового розладу дихання;
  • раптового болю в ділянці серця;
  • блювоти кров’ю;
  • гострого болю в животі;
  • сильної кровотечі всіх видів;
  • усіх видів травм (поранення, переломи, вивихи, опіки, важкі забої, травми голови тощо);
  • ураження електричним струмом, блискавкою, теплових ударів, переохолодженнях (тощо);
  • ушкодження при надзвичайних ситуаціях;
  • ознак усіх видів отруєнь, укусах тварин, змій тощо;
  • порушення нормального перебігу вагітності (передчасні пологи, кровотеча тощо)
  • транспортування пацієнтів з інфекційними захворюваннями в лікувально-профілактичні заклади 
    за викликом лікаря та за наявності медичних показань;
  • транспортування пацієнтів з дому, з амбулаторно-поліклінічних установ у стаціонарні лікувально-профілактичні заклади 
    винятково за викликом лікаря та у разі наявності медичних показань для екстреної госпіталізації 
    (пацієнт потребує транспортування на ношах, проведення інтенсивної терапії під час транспортування, супроводу медичних працівників).
  • Медичний працівник, який здійснює виклик, зобов’язаний дочекатися Бригаду, заздалегідь оформити направлення на госпіталізацію та відповідні медичні документи.
  • загострення хронічних захворювань у пацієнтів, які знаходяться під наглядом дільничного лікаря;
  • виконання планових призначень дільничного лікаря (ін’єкцій, крапельниць, перев’язок та інших призначень);
  • підвищення температури, кашлю, нежитю, болю в горлі тощо
  • головного болю, запаморочення, слабкості;
  • підвищення артеріального тиску;
  • легких травм, коли пацієнт може самостійно звернутись у травматологічний пункт;
  • болю у попереку, суглобах (радикуліт, остеохондроз, артрит, артроз тощо);
  • надання стоматологічної допомоги;
  • больового синдрому в онкологічних хворих;
  • зняття алкогольного, наркотичного, токсичного абстинентного синдрому;
  • гострих психічних розладів;
  • видалення кліщів;
  • надання екстреної медичної допомоги в лікувально-профілактичних закладах;
  • видачі листків тимчасової непрацездатності, висновків про стан здоров’я, виписування рецептів і заповнення будь-яких довідок, а також складання судово-медичних актів;
  • транспортування трупів у патологоанатомічні відділення і бюро судово-медичної експертизи.

Диспетчер, керуючись цими Правилами, має право відмовити в прийомі виклику та надати рекомендації щодо звернення у відповідні лікувально-профілактичні заклади (поліклініку, пункт невідкладної медичної допомоги або інші лікувально-профілактичні заклади), вказавши їхню адресу і телефон.


3. Обов’язки пацієнтів (осіб, які викликають бригаду швидкої допомоги).

Особи, які викликають Бригаду (пацієнт, родичі або інші особи), зобов’язані:

  • отримати згоду пацієнта, який знаходиться при свідомості, на виклик Бригади;
  • чітко і правильно відповісти на всі запитання диспетчера, який приймає виклик;
  • точно і достовірно описати скарги пацієнта;
  • повідомити, хто і з якого номера телефону викликає Бригаду;
  • назвати точну адресу виклику (район, вулицю, номери будинку і квартири, поверх, номер під’їзду та код дверей під’їзду).
  • у випадках, коли особі, яка викликає Бригаду, невідоме місцезнаходження вулиці або будинку, необхідно вказати загальновідомі орієнтири та шляхи під’їзду до місця виклику;
  • назвати прізвище, стать, вік пацієнта. Якщо зазначені дані про пацієнта невідомі, необхідно вказати його стать і орієнтовний вік;
  • по можливості зустріти Бригаду біля воріт будинку або під’їзду;
  • забезпечити Бригаді безперешкодний доступ до пацієнта і створити необхідні умови для надання екстреної медичної допомоги;
  • створити необхідні умови для роботи Бригади при наданні медичної допомоги у помешканні (можливість вимити руки, забезпечити чистий рушник, якісне освітлення);
  • заздалегідь ізолювати домашніх тварин, які можуть ускладнити надання медичної допомоги пацієнту, а також заподіяти шкоду здоров’ю і майну медичних працівників Бригади;
  • сприяти у транспортуванні пацієнта до санітарного автомобіля;
  • у разі транспортування пацієнта в лікувально-профілактичний заклад бажано мати при собі документи, які ідентифікують його особу (паспорт, страховий поліс, медичну карту, виписку із стаціонару тощо).

Інформовану згоду/відмову на проведення необхідної екстреної медичної допомоги та транспортування в лікувально-профілактичний заклад пацієнт (або його законний представник) повинен підтвердити підписом у карті виїзду швидкої медичної допомоги ( без згоди пацієнта (або його законного представника) надається у випадках, передбачених чинним законодавством України).


4. Дії працівників Бригади швидкої допомоги.

Керівник Бригади на вимогу пацієнта (або його законного представника) зобов’язаний надати інформацію в доступній формі про стан його здоров’я, про лікувальні заходи та прогноз щодо можливого перебігу захворювання.

  • Станція не несе відповідальності за виклики, які не могли бути своєчасно виконаними у разі неправильно вказаної абонентом адреси, відсутності нумерації будинків, відсутності покажчиків назв вулиць, ненадання інформації про наявність кодового замка під’їзду, у випадку несправності переговорних пристроїв (домофонів), заторів та перешкод на автодорогах тощо.
  • У випадку коли пацієнт недоступний для надання екстреної медичної допомоги (знаходиться у водоймищі, на кризі, на висоті, в глибокій ямі, в колодязі, шахті, цистерні, затиснутий уламками транспортних засобів, будівельних конструкцій тощо), Бригада надає медичну допомогу тільки після прибуття аварійно-рятувальних служб, які повинні доправити пацієнта у безпечне для нього та Бригади місце.
  • У випадках агресивної поведінки пацієнтів або оточуючих їх осіб, зокрема тих, які знаходяться в стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп’яніння, гострого психічного розладу та загрожують здоров’ю або життю медичних працівників Бригади, надання медичної допомоги і транспортування пацієнтів здійснюються в присутності працівників правоохоронних органів.
  • Медичні працівники Бригади не зобов’язані знімати в квартирі взуття.
  • У разі, якщо пацієнт не госпіталізований у лікувально-профілактичний заклад після надання медичної допомоги, керівник Бригади передає інформацію про пацієнта в амбулаторно-поліклінічний заклад для нагляду дільничного (сімейного) лікаря-терапевта (педіатра) або чергового лікаря пункту невідкладної медичної допомоги для дорослого (дитячого) населення.

4.1. Транспортування в лікувально-профілактичний заклад.

Рішення щодо необхідності екстреного транспортування пацієнта за медичними показаннями в лікувально-профілактичні заклади приймає керівник Бригади.

У разі транспортування в лікувально-профілактичний заклад пацієнта може супроводжувати лише одна особа (родич або його законний представник) з дозволу керівника Бригади.

  • У випадку транспортування дітей віком до трьох років можливий супровід двох осіб.
  • Дітей до 18-ти років у разі транспортування в лікувально-профілактичний заклад обов’язково повинен супроводжувати родич або їх законний представник, або співробітник дитячої установи, якщо він знаходиться на місці виклику.

У випадку смерті пацієнта до приїзду або в присутності Бригади інформація передається в амбулаторно-поліклінічний заклад за місцем виклику, на пункт невідкладної медичної допомоги для дорослого (дитячого) населення та оператору чергової частини поліції за телефоном 102.


« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень